Frågor och svar

Frågor och Svar

Här hoppas vi att ni hittar svar på era frågor! Om inte kontakta då info@osmofk.se och ställ din fråga direkt. Kan inte kansliet besvara frågan skickas den vidare till styrelse eller arbetsgrupper som jobbar med frågan!

Föreningsfrågor

Varför måste jag stå i Ösmos servering när mitt barn inte spelar match?

Serveringen är en viktig del av Ösmos inkomst. Den inkomsten gör att vi kan hålla nere årsavgifterna för alla barn.

Ansvaret är inte kopplat till vem som spelar match var och när utan det fördelas ut över året på de åldersgrupper som finns i föreningen.

Det ska/kan väl Ösmo Fotboll göra?

Vem är Ösmo Fotboll? Det finns ingen fysisk person som är Ösmo Fotboll. Ösmo Fotboll är VI gemensamt, styrelse, ledare, spelare och föräldrar. Det är vi som tillsammans gör Ösmo Fotboll till den familj det är. Välkomna att påverka och gör din insats synlig. Alla är viktiga i en ideell förening. Allt från dig som tvättar lagets tröjor till dig som sitter i styrelsen. Allt DU gör påverkar föreningen på något sätt!

Vem vänder vi oss till om vi har frågor eller synpunkter?

I första hand till kansliet. Mejla er fråga eller era synpunkter till info@osmofk.se Om kansliet inte kan svara direkt skickas frågan vidare till styrelse eller sportgrupper.

Hur stor är föreningen?

Vi är ca 500 aktiva medlemmar och ca 80 ideella ledare

Verksamhetside

Finns en verksamhetsidé?

Ja,  Ösmo Fotboll har sin verksamhetside, det är ett levande dokument som ska vägleda och ge stöd och råd i nya situationer.

Föreningens verksamhetside ses kontinuerligt över och anpassas efter den verksamhet vi har. Ser styrelsen och sportgruppen att den inte fungerar så tas det upp i arbetsgruppsmöten och så ser man vad man behöver förändra för att det ska fungera i praktiken. Teori och praktik är ju inte alltid samma sak, men vi försöker!

Verksamhetsidé

Vad har föreningen för förväntningar på föräldrar?

En ideell förening som Ösmo Fotboll behöver allt stöd vi kan få från er föräldrar. Därför har vi också en viss förväntan på er och önskar en insats varje år.

UTDRAG från föreningens verksamhetside:

I huvudsak bemanna följande funktioner: tränare, lagledare, webmaster, café,- och cupansvarig

Närvara vid föräldramöten

Att bistå tränare och ledare med det de efterfrågar hjälp med

Skjutsa till träning och match

Bemanna kiosk och sekretariat vid egna evenemang.

Ta del av information som kommer från föreningen.