Materialansvarig
Materialansvarig i Ösmo GIF Fotbollsklubb är Jens Sandgren.
Matchkläder och träningsmaterial

Matchkläder ska bäras med stolthet och hanteras respektfullt av spelare och ledare. Eftersom matchtröjorna och matchshorts ärvs av yngre spelare ska de vara rena och hela så länge det går. Vi tränar aldrig i matchtröjan och matchshorts eller använder de i sammanhang där vi inte representerar klubben.

Matchkläder (Matchtröja/Matchshorts/Matchstrumpa) är föreningens egendom och kvitteras ut av ledare inför säsong för laget.

Kvittensdokument

Matchkläder ska användas vid samtliga matcher, i enlighet med föreningens sponsoravtal.

Ingen egen sponsring får förekomma på matchtröjorna utan endast föreningens klubbsponsorer.

Matchtröjor som ”försvinner” är laget/spelaren ersättnings skyldiga.

• Matchtröja 500 kr
  • Matchshorts 300 kr

Matchtröjor

Matchtröjor är gula med svarta inslag med klubbmärket, sponsortryck. Livslängd på matchtröjan är 3 år.

Tänk på att tvätta tröjorna ut och in i max 40 grader och inget sköljmedel.

Skall EJ torktumlas – då lossnar trycken.

Shorts
Matchshortsen är svarta med klubbmärket och tillhandahålls av föreningen. Livslängd på matchshortsen är 3 år.

Strumpor
Matchstrumpor är gula och ett par tillhandahålls av föreningen/säsong.

Målvaktsutrustning fotboll
Föreningen bekostar målvaktsutrustning enligt följande:
Varje lag får kvittera ut ett ställ med byxor, tröja och handskar per lag i seriespel.

Övrigt material som föreningen bekostar

Utrustning för träning finns bollrummet:
- bollar och bollnät/bollväskor
- träningsvästar