SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.

Ledarmöte 23/2-2022
2022-03-03 09:53

Onsdagen den 23/2 hölls ett ledarmöte på Ösmo IP där 29 ledare och styrelsemedlemmar deltog.

Ordförande Mikael Holmberg inledde mötet med att hälsa alla välkomna. Därefter gjordes en kort presentation av styrelsen och deras mål för 2022, som är att styrelsen ska vara mer synlig nere på planen.

 

Materialansvarig - Petri Lehtimäki (mail: materialansvarig@osmofk.se), presenterade sig och pågående arbete.

  • De nya matchtröjorna är beställda, men kanske inte hinner komma innan matchstart. Samtliga lag behåller därför de gamla matchställen tills vidare

Strumpor och shorts blir samma som tidigare, men kommer att kompletteras med ny beställning.

 

  • En ny kollektion av träningsoverallen har kommit in i shopen men har fel snitt på byxan i seniormodellen- rätt modell kommer under våren.
  • Nytt träningsställ är på ingång.
  • After game- sortimentet ska förnyas
  • Petri behöver få in önskemål på storlek till 11 mot 11- lagens målvaktsställ. 

 

Läget i lagen:

 

F06/07: även kallade damjunoirerna, är 20 st spelare, väntar ev 4 st från Nifen då deras F07-lag tyvärr lagt ner. Tappade några spelare och en ledare förra året. Kommer i år att spela i F16/19 och F07. Planerar att spela Gothia cup i sommar. 

 

F08/09: är 14 st spelare. Flera av spelarna har vintersporter och de har varit ca 6-7 st som tränat inomhus. Har anmält ett lag till seriespel och spelar i år stor 9 mot 9.

 

F10/11: är 17st spelare. Har varit ca 8 st som tränat inomhus, pga andra aktiviteter som krockar. Har tappat 1 tränare och rekryterat 1. Är i nuläget 2 tränare och 1 lagledare.

Har anmält 2 lag till seriespel, spelar i år stor 7 mot 7.  

 

F12/13: är 23 st spelare, har varit ca 10 st inomhus. Är 2 tränare och 2 lagledare. Har anmält 2 lag till seriespel och spelar i år liten 7 mot 7. 

 

F14/15: är 13 st spelare. Är 2 tränare, önskar ytterligare 1 tränare och gärna 1 mentor samt vill gå utbildningar under året. Har anmält 2 lag till seriespel och spelar i år 5 mot 5.

 

P05: är 13 st spelare, brukar vara ca 8-10 st på träningarna. Är 2 ledare, men efterfrågar hjälp. Spelar i år 11 mot 11 då 7 mot 7- serien inte blir av pga för få anmälda lag.

 

P06/07: är 30 st spelare, har varit 20- 24 st inomhus. Är 2 tränare och 2 lagledare. Kommer att spela med 2 lag i sanktan, inte helt klart än i vilken åldersnivå. Kommer att samarbeta med P08 både vad gäller träning och matcher. 

 

P08: är 15 st spelare och 3 ledare. Har tappat 5 spelare under året till Haninge. Har tränat på Reshape under vintern, mycket lyckat, och kommer att spela Ersans cup under försäsongen. Spelar i år stor 9 mot 9. Kommer att ha samarbete med P07 och P09 och vill därför ej träna samtidigt som varken P06/07 eller P09

 

P09: är 28 st spelare, har varit ca 14-15 st inomhus samt är 4 ledare. Upplever att de har stor nivåskillnad i laget. Har anmält 2 lag till seriespel.  

 

P10: är 31 st spelare. Har tappat en ledare men rekryterat en ny ledare. Önskar hjälp av Linda att få in honom i systemet. Har anmält 2 lag i sanktan

 

P11: är 25 st spelare, har varit ca 15-17 st inomhus och har fått några nya spelare under vintern. Är 4 tränare och 1 lagledare.

 

P12: är 32 st spelare och har varit ca 18-20 st inomhus. Har anmält 3 lag till seriespel och spelar i år liten 7 mot 7. Kommer att delta i 3 cuper under våren.

 

P13: är 30 st spelare, 1 lagledare och 3 tränare. Har varit ca 15 st inomhus och de har tillkommit spelare under vintern. Har anmält 2 lag i sanktan

 

P14: är 19 st spelare. Har anmält  2 lag till seriespel och spelar i år 5 mot 5.

 

Knattefotbollen: är 58 st spelare och har varit ca 30 st inomhus. Är i nuläget 4 tränare + 2 tjejer från damlaget. Delar på tjejer och killar då det lockar fler tjejer. P15-17, F16-17

 

Dam: Är oförändrat antal spelare i truppen, men har tappat några spelare och fått några nya. Har tappat en ledare.

 

Herr: Oförändrat antal spelare, men positivt är att flera spelare är på väg tillbaka efter långvariga skador. 

 

Fotboll Fitness: startar upp när det blir lite varmare

 

Gåfotboll: startar upp när det blir lite varmare

 

Utöver lag genomgången framkom att det varit problem med att Haningen aktivt rekryterar spelare från Ösmo. Styrelsen behöver prata med Haninge angående detta.

 

Ledaransvarig- Tommy Krantz (mailadress: ledaransvarig@osmofk.se) presenterade sin ledarroll och det upplägg som är tänkt.

Han kommer bland annat arbeta med följande:

- ledarträffar/utbildningar utifrån spelform

- vilka utbildningar har vi? vilka saknas?

- hur skapar vi en röd tråd?

- hur ska vi lägga upp träningarna för att ge bästa förutsättningar för våra spelare, dels utifrån tid, yta och antal spelare

- hur kan vi hantera nivåskillnaderna som finns?

- hur hittar vi en lagom utmaning för våra spelare?

Tommy kommer att ha en egen mailadress och uppmanar ledare och tränare att höra av sig via den eller haffa honom vid IP

 

På mötet presenterades ett träningsschema, vilket endast är ett grundunderlag. Tommy önskar en diskussion kring detta och vill ha in synpunkter från samtliga lag vad gäller antal spelare, yta och tid, motivering krävs. Utifrån detta kommer sedan ett träningsschema att utformas vilket sedan utvärderas kvartalsvis.

Tills vidare gäller det förslag som ligger.

 

Ösmo marknad går av stapeln den 28-29/5

Då Tony inte kunde medverka på mötet presenteras mer information kring detta vid nästa ledarmöte.

 

Domar Information: Nytt för i år är att ersättning till domare inte kan betalas från cafeterian utan betalas med swish av någon i laget, t ex ledare eller förälder. Domarkvittot, som domaren ska ha med sig, fotas och skickas till kassören. Återbetalning sker inom 1 vecka. Om domaren av någon anledning inte har med sig kvitto finns det i reserv i cafeterian. 

Vi kommer att fortsätta med 2- domarsystem i 5 mot 5 och 7 mot 7- matcherna.

 

Önskemål framkom att föreningen bör ha en domaransvarig som kallar till regelbundna träffar för att ge möjlighet till återkoppling och frågor. Förslag på domaransvarig blev Tommy Krantz (mailadress: tommy.krantz@osmofk.se). 

 

Cafeteria Information: öppnas i mitten på mars. Öppettider som tidigare på vardagar fram till kl 20. Mail kommer till cafeteriaansvarig inför säsongen. Meddela om ni bytt ansvarig så att informationen kommer till rätt person. 

Cafeterian ska även vara öppen vid samtliga matcher, 45 min innan match och 30 min efter. Till en början kommer det endast vara basutbud.

 

Anläggnings Föreningen (mail: anlaggningsforeningen@osmofk.se): är en dotterförening till Ösmo fotboll och styrelsen består av 5 personer. Det kommer i år att ske en del förändringar i styrelsen i samband med årsmötet.

Förvaltar klubbhuset och planen och har ett 3-årigt avtal som ligger till grund. 

Hyran för fotbollen beror på hur mycket fotbollen vill satsa. 

 

Arbete under 2022:

  • Nya avbytarbås
  • Trappan ner mot planen- ska förnyas och bli säkrare
  • Granulatfälla- ett skrapgaller mellan planen och trappan för att kunna återanvända granulatet

Ett av uppdragen från Ösmo fotboll är att ha en snöfri plan till 1a mars. Men det garanterar dock inte att planen är spelbar.

 

Har man förslag, synpunkter eller önskemål vad gäller anläggningen så kan man skicka det via mail till anläggnings föreningen

 

Registerudrag: Det är åter dags att visa upp registerutdrag frö Linda eller någon i styrelsen, senast den 30/3 ska detta vara gjort och registrerat i sportadmin.

 

Kalender:

20/3 arbetsdag på Ösmo IP, bland annat byte av nät i samtliga mål

 

27/3 ledarmöte och årsmöte

 

3/4 speldag för lagen som spelar 5 mot 5 och 7 mot 7, våra nyutbildade domare ska erbjudas att döma matcherna denna dag

 

3/4 Fotografering

 

18/4 våffelcup, F10/11 och P10 ansvariga. Samtliga spelare i föreningen som spelar 7 mot 7 bjuds in för att delas in i blandade lag och spela en gemensam turnering mot varandra. 

 

27/4 Ösmo centrum 50 år. Oklart i nuläget vilken roll vi som förening kommer att ha, information kommer kring detta. 

 

28-29/5 Ösmo marknad

 

13-16/6 Lira blågult

 

17-19/6 Roslagscupen, föreningens ungdomslag, från 7 mot 7 till 11 mot 11, åker gemensamt på cup. Föreningen står för busskostnaden samt sponsrar i år varje spelare med 500 kr.

 

Augusti - Tjejcamp

 

Oktober - Speldag

 

November - Årsfest



Övrigt: 

Under våren kommer föreningen att delta i en satsning för tjejer i åldern 4-8 år som heter Disney playmaker. Ledare för detta blir de som är ledare för knattetjejerna. 

 

Det behövs fler personer som engagerar sig, så alla ledare uppmanas att fundera på om det finns någon förälder eller annan person runt laget som är intresserad av att hjälpa till eller gå med i någon av följande grupper:

 

  • Valberedningen 
  • Sponsorgruppen 
  • Evenemangsgruppen 






Nyhetsarkiv
Ledarmöte 23/2-20222022-03-03 09:53
Ösmo marknads info2018-03-30 14:08
Leda små lirare 2018-03-07 20:20
Ledaremöte 20 Augusti2017-07-31 15:54
 
Stöd Ösmo GIF fotboll
Huvudsponsor
Silversponsor
1935Klubben
Samarbetspartners

Väder Ösmo

Följ Ösmo Fotboll