Gothia cup - dag 4, slutspel
2022-07-24 14:38
Utslagna kämpar

Match mot Skellefteå FF kl 09:10 så tidigt väckning och frukost innan avfärd till en ny plan.

Vi har en spelare på skadelistan innan start och ytterligare några som har lite gnissel i kroppen vid matchstart, men inleder piggt i värmen. Spelet böljar fram och tillbaka med mycket kamp om bollen från båda lagen. Skellefteå går hårt åt våra spelare i närkamperna, men de isländska domarna låter det passera. Någon blir dragen i håret, en annan får en smäll över knäet. Efter dryga kvarten skjuter Skellefteå ett långskott som seglar in i vårt mål.

Inför andra halvlek försöker vi peppa våra spelare att fortsätta kämpa och de går in o krigar på. Skellefteå fortsätter sitt tuffa spel o vi får bära ut spelare från plan vid ett par tillfällen. Mot slutet har vi tre skadade spelare, men då vi bara hade två avbytare så får vi ställa en spelare på mitten för att ha en elva på planen. Skellefteå får en hörna i slutminuten och trycker in båda boll och spelare innan domaren blåser av matchen som slutar 2-0 till Skellefteå.

Våra spelare är trötta och manglade efter drabbningen, ledsna över förlusten samt att vi blir utslagna av ett lag som vi normalt borde vinna emot. Flera har ont efter matchen och vi tömmer sjukvårdsväskan på ispåsar och dauerbindor för att ta hand om våra skadade spelare. Samtliga krigade och kämpade med det de hade.

Vi konstaterar att vi endast har åtta helt hela spelare, så på ett sätt känns det rätt ok att vi inte gick vidare till nästa slutspelsomgång och match under eftermiddagen. Efter att den värsta sorgen och ilskan lagt sig så är alla spelare glada igen, särskilt eftersom de planerar för en heldag på Liseberg under morgondagen!

Efter matchen åker vi hem för dusch och lunch. De flesta drar därefter in till Heden och Gothiaområdet för att se matcher.

På kvällen kollade några av oss EM-matchen mellan Tyskland och Österrike, men de flesta av våra spelare valde att hänga ute på skolgården med spelarna från de andra lagen som också bor här på Hovåsskolan.

Gothia cup - dag 42023-07-19 23:48
Gothia cup - dag 32023-07-18 23:22