Rösta fram Årets Ledare Ösmo Fotboll 2020
Här presenteras dom nominerade till Årets Ledare i Ösmo Fotboll. Nomineringarna och motiveringar har gjorts av medlemmar i Ösmo Fotboll. Nu är det upp till alla att ge er favorit er röst. Röstningen kommer att vara öppen fram till fredag 27/11 kl 08:00
Du kan inte rösta längre då röstningen är stängd!!

Dom nominerade är:
Håkan Kindberg, P12
Anders "Postis" Söderlund, Dam
Conny Norberg, P10
Zaid Maqbol, P11
Therese Edenborg, F10/F11
Thomas Hansen, P08
Linda Nyberg, Fotbollsskolan
Ulf Andersson, Herr
Linnea Dahlborg, Linnea Knutas & Amanda Byström, F12/13

Nedan kan ni läsa nomineringarna

Du kan inte rösta längre då röstningen är stängd!!

Conny Norberg P10
För att han alltid är så positiv och peppande med killarna, både under träning och vid matcher. Berömer dem hela tiden, så att de växer både som person och spelare. Sen att han dessutom under matcher hinner med och tar sig tid att även berömma och peppa spelare i motståndar lag är beundransvärt. En stor förebild för våra barn och för klubben! Ser alla i laget. Både på plan och utanför plan. Får barnen att känna att dom är en viktig del i laget.

Med en ängels tålamod och massor med kunskap får han p-10 att utvecklas både individuellt och som lag. Det finns heller ingen som så uppriktigt applåderar och berömmer motståndarnas insatser! En sann förebild!
Håkan Kindberg, P12
Under Året som gått har pojkar 12 med Håkan och Jonny i spetsen bara växt och växt, glädjen och tryggheten som dessa ledare har givit har spridit ett positivt rykte i kommunen. Barn från kommunens alla hörn har anslutit sig. Gott ledarskap och fin utveckling har genomsyrat året. Glädje till fotbollen lyser i pojkarnas ögon varje träning och match.

En grym tränare till P12 som ser alla barn han har i laget. Trots att det är ett stort lag med många barn så ser han alla, han är uppmärksam på barnen och en stor trygghet för dom. Ett jätte engagemang och enormt pedagogisk.
Anders "Postis" Söderlund, Dam
Är en viktig Ledare i Damlaget som alltid är på ett bra humör o sprider en positiv känsla bland ledare o spelare. Gör jättemycket bra saker för fotboll på Ösmo IP.

Pratar man "Ösmo Hjärta" så är han ett. Ställer upp som få på Ösmo Fotboll, ser till att det ideella lever vidare i en grymt fin förening. Stort tack till dig Postis. Vi i P08 har inte glömt pastasalladen till Arvika..
Zaid Maqbol P11
Zaid har bra kunskap ett stort intresse för barnen

Stort tålamod och bra ledarskap
Therese Edenborg F10/11
Du jobbar i det tysta en lagledare som gör det lilla extra varje gång. Finns med i omklädningsrummet match som träning. Du är en av anledningarna till att våra tjejer fortsätter med fotbollen. Fantastiskt att du engagerar dig som du gör - lycka för såväl tjejerna som oss föräldrar. Tack!
Thomas Hansén P08
Det jobb som Thomas gör med den fantastiska gruppen Team 08 är ovärderlig. En klippa med både empati, fast ledarskap men alltid med oerhörd värme är. Något som skall hyllas.

Med pojkar 08 bästa som första prio och med glädje engagemang och respekt skapar lagledaren en utvecklande och involverade miljö..

En förebild för många - barn som vuxna!!
Ledarstaben F12/13
Linnea, Amanda och Linnea
Tre engagerade tjejer som har fått en spelartrupp på 4 tjejer att växa till 20 under året.

Med mycket skratt, lek och lite fotboll :)
Ulf Andersson Herr
Ger alla spelarna i a-laget den bästa förutsättningen att kunna prestera på topp med slit och preparering inför både match och träning samt att han sätter Sörman på plats i brottning när det behövs. Ett stort kugghjul för att lag-maskinen ska rulla framåt.

Han är den bästa materialare i A-laget som varje match fixar klass buffé , och han är där och åker med laget varje bortamatch. Helt enkelt är han som bäst på det han gör för laget. Bästa Uffe.
Linda Nyberg F06/07
Att vara tränare för knattar kräver allt man kan önska sig hos en tränare och Linda gör detta med hjärtat på rätt plats.

En som jobbar sten hårt för tjej fotbollen i föreningen, Finns ingen mer genuin och snäll som hon. Vill alltid allas bästa och gör allt för laget