Styrelsemöte 2022-02-02
2022-02-09 14:33

Förra onsdagen hade styrelsen ett budget- och planeringsmöte på Ösmo IP, och via Teams för de som inte kunde närvara på plats.

I och med att det sedan i december tillkommit två medlemmar i styrelsen gick en av punkterna på kvällens dagordning ut på att klargöra vem som gör vad och vilka områden styrelsen fokuserat på den senaste tiden.

Bl a har värdegrundsgruppen arbetat fram en ny folder utifrån vår värdegrund: GLÄDJE, RESPEKT, LÅNGSIKTIGHET och ENGAGEMANG. Denna folder ersätter den nuvarande och kommer att presenteras för våra medlemmar och tas i bruk under våren.

Under hösten har materialansvarig arbetat med att få fram ett nytt avtal med klädleverantör, pga att det tidigare avtalet löpte ut vid årsskiftet. Då samarbetet med Länna Sport och Adidas har fungerat fint har man valt att fortsätta detta samarbete och ett nytt avtal är tecknat.

I och med detta kommer nya matchställ under våren vilket gjort att sponsorgruppens huvudsakliga arbete under vintern har varit att förnya sponsoravtalen med befintliga huvudsponsorer.

De senaste två åren har varit annorlunda på många sätt då pandemin gjort att föreningsverksamheten fått stå tillbaka inom flera områden. Detta har även påverkat ekonomin både i form av minskade intäkter men också minskade utgifter.

Ett budgetförslag för 2022 har arbetats fram utifrån detta och kommer att presenteras på årsmötet i mars.

Under mötet kom Tommy Krantz och presenterade sina tankar och idéer för styrelsen hur han vill lägga upp sitt arbete som ledaransvarig i klubben. Detta kommer att presenteras för samtliga medlemmar i samband med nästa ledarmöte som äger rum onsdag den 23/2.

Ytterligare punkter på ledarmötet är:  läget i lagen, tider för utomhusträning samt information angående registerutdrag.

För er som redan hunnit skicka efter registerutdrag finns möjlighet att visa upp det i samband med mötet.