Styrelsemöte 2022-02-21
2022-02-23 14:25

I måndags var det återigen dags för styrelsemöte på Ösmo IP, och via Teams för de som inte kunde närvara på plats.

Även om det i nuläget är vinterlandskap ute så är våren på ingång och det innebär att det är många aktiviteter inplanerade i föreningen och på Ösmo IP.

Först ut är ledarmötet ikväll där samtliga datum för våren kommer att presenteras, de kommer även att finnas i ledarkalendern på hemsidan.
Om vädret tillåter så är det nu dags att börja träna utomhus för de flesta lagen, träningstiderna presenteras på mötet ikväll.

Seriespelen startar under april och då är det åter dags för våra lag att bemanna cafeterian, schema kommer inom kort. Fram tills dess ansvarar respektive lag för hålla cafeterian öppen och bemanna den vid hemmamatch.

På anläggningen sker en del förändringar under året. Det kommer nya avbytarbås, staket ska sättas upp vid läktaren, det kommer ytterligare 5 mot 5-mål samt ett par 9 mot 9-mål.

De nya matchställen är beställda och kommer förhoppningsvis i tid för lagfotograferingen som är inbokad till den 3/4.

Sedan några år har vi haft möjlighet att ha en kanslitjänst i föreningen, vilket vi är mycket glada och tacksamma över. Under mötet diskuterades hur vi kan optimera tjänsten utifrån föreningens behov och önskemål, vilket ska ses över inför nästa möte.

Under ZON-träffen i januari fördes diskussioner om ökat samarbete mellan
fotbollsföreningarna i kommunen. Ett möte planeras hållas under mars tillsammans med styrelsen i Nifen och Sorunda IF för att se hur vi kan samarbeta mer och skapa en ökad samsyn föreningarna emellan.

Ekonomin i klubben är fortsatt god enl kassören.
Medlemsavgiften för 2022 kommer att skickas ut under denna vecka. Ledare i respektive lag ansvarar för att se över och ta bort ev spelare som har slutat.

Föreningen är alltid i behov av flera personer som vill vara med och arbeta med förbättringar, pågående projekt och/eller starta upp nya projekt. Vi ser gärna att man hör av sig direkt till någon i styrelsen eller via kansliet om man har någon idé eller vill vara med och engagera sig.

/Styrelsen