Skogås-Trångsunds FF Blå

Jämnt spel mot Skogås-Trångsund, trots slutresultatet 2-5
2022-05-08 19:39
Ösmo GIF:s grymma damjuniorer

Matchen för Ösmo GIF damjuniorer mot serieledande Skogås-Trångsund FF inleddes i hög fart, lagen turades om att komma till avslut och målvakterna i båda ändarna av planen sattes på prov.

I första halvleks nionde minut gör Skogås 0-1 när vi blir lite passiva och tittar boll. Men redan fyra minuter senare så svarar vi när Felicia hittar Dania i ett mellanrum i Skogås backlinje, Dania skjuter mål till 1-1!

Spelet böljar lite fram o tillbaka, Skogås tar ledningen på nytt till 1-2. Kvitteringen kommer i den trettionde spelminuten då vi får en snygg kombination mellan lagdelarna där Dania hittar Felicia med ett djupledspass o Felicia springer ifrån Skogås mittbackspar med ett par snabba steg. Ensam med Skogåsmålvakten gör Felicia en liten dragning o spelar bollen otagbart i mål.

Skogås gör 2-3 strax därefter och när Felicia blir nerdragen av en av mittbackarna precis innan hon blir fri har Skogås tur som klarar sig undan med gult kort. Kanske det skulle varit rött kort där, då Felicia nog kvitterat om hon tillåtits komma fri med målvakten igen. Precis innan halvtidsvilan får ännu en Skogåsspelare syna det gula kortet efter att ha gått för hårt fram i en närkamp.

I andra halvlek gör Skogås ytterligare två mål och drar även på sig ännu ett gult kort för hårt spel. Vi har en längre period där vi pressar tillbaka Skogås vid ställningen 2-4, men den riktiga spetsen saknas i avsluten från deras straffområde. När klockan visar 90 minuter står det 2-5 på resultattavlan, men spelmässigt var det jämnare än så.

Vi tar med oss det positiva, vilket var att samtliga spelare gör sitt bästa i varje situation och det gör att vi lyckas göra två riktigt fina klassmål. Backlinjen och mittfältet blir allt bättre i deras defensiva samarbete med många bollvinster högt upp i planen, vilket ger oss en lång sammanhängande press mot Skogåsmålet vid ställningen 2-4, då Skogås inte lyckas ta sig över på våran planhalva under 15-20 minuter.

Dania Al-Hadi ⚽️

Felicia Linderoth ⚽️