Boo FF 1

Ny jämn match, men ändå inga poäng mot Boo FF
2022-05-13 23:10
Dagens kämpar

Ikväll mötte Ösmo GIF:s damjuniorer Boo FF på bortaplan. I träningsmatchen tidigare i år slutade matchen 1-1, så vi trodde på en jämn match även denna gång.

Mötet var på Fisksätra IP, en fin plan med sjönära läge. Men konstgräset kändes mer som oklippt naturgräs - förmodligen för att Nacka kommun snålat med granulatet. Istället var där långa plaststrån som gjorde att bollen inte rullade något vidare eller studsade som vi är vana vid. Nåja, det var lika för båda lagen.

Vi hade en liten utmaning i truppen, med två sena avhopp stod vi utan avbytare på samlingen. Räddaren blev Emilia som förstärkte från 08/09-laget. Tack för det!

Boo gör 1-0 relativt tidigt i matchen i en trasslig situation framför mål, kan ha varit självmål. Därefter så har vi bra kontroll på dem o de skapar näst intill inga mer lägen under första halvleken.

Ösmotjejerna står upp bra mot Boos äldre spelare, födda 04, även om Boo har mycket boll.

I andra halvlek utökar Boo till 2-0 (spelmål) och 3-0 (frispark), vi har några skott utifrån men saknar lite tyngd och beslutsamhet i sista tredjedelen.

Sammantaget gör damjuniorerna en gedigen försvarsinsats med egenligen endast ett insläppt spelmål. Backarna håller linjen bra och samarbetet med mittfältet fortsätter att bli bättre.

Alla spelarna gör en bra match och förtjänar beröm.

Extra beröm till Ella, som idag går in helhjärtat i alla situationer och närkamper med extra mycket glöd. Även Viola förtjänar att omnämnas då hon gör en riktigt bra insats som vänsterback.

Kul att se utvecklingen i laget och hur våra grymma tjejer blir bättre och bättre, match för match.

Imorgon är en ny dag o då väntar nya chanser till poäng!

/David Pyring