Västerhaninge IF Blå

Plats:Ösmo IP 1
Skön seger för damjuniorerna mot Västerhaninge IF
2022-06-08 00:14
Tolv glada tjejer efter segern!

Ikväll mötte Ösmo GIF damjuniorer Västerhaninge IF hemma på Ösmo IP i DJ-serien, där vi visade att vi förbättrat vårt spel sedan träningsmatchen innan säsongen då VH vann klart med 4-0.

I första halvlek visar Nea stor beslutsamhet när hon vinner en serie motlägg, det sista mot VH:s målvakt, och kan rulla in bollen i mål till 1-0. Riktigt skönt då matchen stått och vägt fram till dess med lägen för båda lagen. Vi krigar på och lyckas freda vårt mål fram till pausen, trots att VH pressar på för att utjämna.

Andra halvlek fortsätter med ett VH som pressar tillbaka oss i jakten på ett kvitteringsmål, vi är dock följsamma och VH chanserna rinner oftast ut över kortlinjen till antingen hörna eller inspark. De gånger VH skjuter mot mål så tar vår målvakt Azra hand om dem. Den farligaste VH-chansen bjuder vi på, då Azra har bollen under kontroll allt för lång tid i straffområdet o domaren blåser indirekt frispark. Vi är dock lite för heta o blockerar skottet, men vår spelare hade startat för tidigt, så VH får en ny chans. Även detta läge lyckas vi förhindra. Efter en rad av anfall där vi får några halvchanser efter att ha spelat oss in från kanterna, så får Ella kontroll över bollen efter att ha passerat en motståndare. Hon nyttjar utrymmet och lyfter bollen i en båge över backlinjen till en framstörtande Felicia, som ser att VH-målvakten står långt ut. Med en snygg lobb så placerar Felicia bollen i mål otagbart för VH-målvakten.

Efter 2-0 målet så blir trycket från VH mot vårt mål allt mer intensivt, men tack vare tappert kämpande Ösmotjejer lyckas vi hålla undan till slutsignalen. Härligt med seger och noll insläppta mål för andra matchen i rad!

Samtliga tjejer förtjänar beröm, bra kämpat av alla som spelade idag. Tack till våra grymma 08:or som klev upp o spelade med damjuniorerna idag, ni gjorde det riktigt bra.

Extra beröm till Linnea Backlund som gjorde en stabil insats som högerback och spelade med kraft och beslutsamhet.

Nästa match är på lördag, då vi möter Hammarby IF på Hammarby IP (Kanalplan) inne på Söder i 07-serien.

Nea Söderlund ⚽️

Felicia Linderoth ⚽️