Ösmo GIF Fotbollklubb

Matchstart:lör 18 juni, 12:00
Plats:Ösmo IP
Samling:11:00, Ösmo IP
Förlust i sista seriematchen innan sommaruppehållet
2022-06-18 18:09
Dagens kämpar

I sista seriematchen innan sommaruppehållet så blev det förlust mot Rönninge Salem Fotboll med 0-2.

Vi kommer inte riktigt upp i nivå och skapar endast några halvfarliga lägen genom skott utifrån, samt några hörnor och frisparkar strax utanför straffområdet. RSF sätter en av sina chanser o leder med 0-1 efter första halvlek.

I inledningen av andra halvlek pressar vi på för en kvittering och skapar flera bra målchanser med djupledsbollar mot våra forwards, men bollen vill inte in. Istället sätter RSF ytterligare ett mål o ställningen 0-2 står sig matchen ut.

Från dagens match tar vi med oss att vi håller samman försvaret väl över 90 minuter och kämpar på hela matchen trots underläge.

Vi kommer nu gå över till sommarträning, tisdagar ses vi på Ösmo IP kl 19:00 för en timmes matchspel med F08/09. Vecka 28 kör vi extra träning på torsdagen inför att vi åker till Gothia cup veckan därpå.