Gothia cup - dag 2, match 2
2022-07-20 06:00

Sedvanlig morgonrutin med frukost och matchförberedelser innan vi åkte iväg till Åkeredsvallen för att möta Malmslätts AIK från Linköping.

Det var varmt i solen, så vi sökte skuggan innan matchstart kl 12:10. På uppvärmningen förstod vi att det skulle bli tufft med värmen.

Mslmslätt bjöd på bra motstånd och både vi o dom spelade bra i försvarsspelet. Detta höll nere målchanserna och 0-0 i halvtid var ett rättvist resultat.

Andra halvlek fortsatte i samma anda, med mycket kamp. De fick något friläge som vår målvakt Azra kunde rädda ut till hörna. Felicia fick något läge också, men deras backar/målvakt hindrade bollen från att gå i mål.

När domaren blåste av matchen så var ställningen fortfarande 0-0 ett resultat som var rättvist och som båda lagen var ganska nöjda med utifrån matchbilden och värmen/solgasset.

Hemfärd för lunch på bamba, idag servades kycklingkorv med mos. Därefter åkte de som ville med till Sisjöns badplats, medan övriga valde att ta det lugnt hemma i klassrummet.

Vattnet höll härliga, men svalkande 21 grader. Efter ett tag så var spelarna nöjda så vi åkte hem till Hovåsskolan. Sen åkte alla spelare in till Gothiaområdet på Heden för att kolla på fotbollsmatcher där. Det var fullsatt på läktarna när IFK Göteborg spelade. Sen åkte spelarna hem för middagen, köttfärssås med spaghetti, som fick tummen upp av alla spelare.

Vi ledare handtvättade under tiden matchtröjor, matchshorts och matchstrumpor innan vi åkte till Scandinavium o Gothia Leaders party för middag med tal och scenshow/livemusik. Riktigt bra stämning o kul efter två år med pandemi att få "gå på konsert" igen - även om det var coverlåtar.

Efter en stund kände vi ledare oss nöjda o åkte hem till spelarna som var ute på gården i sommarvärmen kl 22. Kort genomgång av dagens match samt utdelning av Resorb för att förbereda oss inför den värmebölja som väntas rulla in över Göteborg och Västkusten imorgon.

Gothia cup - dag 42023-07-19 23:48
Gothia cup - dag 32023-07-18 23:22