Hanvikens SK Vit

Plats:Trollbäckens IP 2
Tappad ledning mot Hanvikens SK
2022-09-19 09:46

Matchen mot Hanvikens SK i 07-serien blev som väntat en tuff kamp, i likhet med vårens match där vi vann med 1-0.

Ösmo GIF:s damjuniorer kom till Trollbäckens IP förstärkta med fem spelare från F08/09-laget, dessa hade redan hunnit spela en match på morgonen i sin egna F08-serie. Våra 06:or och 07:or kände även av veckans två tidigare matcher, någon hade även spelat med damlaget i deras match.

Trots dessa förutsättningar så inleder vi matchen piggt och får matchens första mål i den åttonde minuten. Vi har spelat upp bollen strax utanför Hanvikens straffområde och får frispark. Alva kliver fram och med bestämdhet så sätter hon den otagbart i krysset till 0-1. Wilma kommer sedan fri med målvakten, som räddar bollen ut till en resultatlös hörna, innan Hanviken kan reducera till 1-1 i den trettiotredje minuten. Vi lyckas sedan stå emot Hanvikens press och freda vårt mål fram till pausen.

I pausen så peppade vi tjejerna och gav dem lite uppgifter att jobba med i andra halvlek (avstånd inom och mellan lagdelar samt att våga kliva upp på felvända spelare).

Laget kliver ut och krigar på bra mot Hanviken, våra spelares ben är trötta o det är inte särskilt ofta vi går framåt. Två avslut på mål skapar vi efter paus, dessvärre utan att göra mål. Istället är det Hanviken som gör mål, vårt försvar och målvakt håller emot bra så det stannar vid två insläppta mål till. Matchen slutar 3-1 till Hanvikens SK.

Beröm till samtliga våra spelare som kämpade på bra, extra beröm till Azra i mål som stod för flera riktigt fina räddningar.

Nästa match blir på lördag borta mot Vasalund IF i 07-serien.

Målskytt för Ösmo GIF:

Alva ⚽️