Sickla IF Blå

Förlust borta mot Sickla IF
2022-10-09 17:46
Dagens spelare

I dagens match mot Sickla IF hade vi svårt att få fullt lag, många återbud på matchdagen gjorde att vi kom till avspark med elva spelare. Vårmötet vann vi med 2-0, men spelet var jämnt. Vi förväntade oss en liknande matchbild idag.

Vi hade idag endast 6 spelare födda 07, men fyllde som vanligt på med 2 spelare födda 06, 3 spelare födda 08.

Våra spelare kämpar på tappert och skapar en del målchanser, men det är Sickla som tar ledningen med 1-0 i matchminut 18. Tolv minuter senare utökar de till 2-0, däremellan har Felicia haft en bra chans med ett lobbskott. I trettiotredje går Shulamit solo i djupet och kan skjuta in bollen till 2-1. Två minuter senare utökar Sickla till 3-1, ett resultat som står sig till paus.

Vi peppar våra tappra tjejer och disponerar om lite i uppställningen med fler spelare centralt (4-3:2-2). Vår förhoppning är att skapa numerära överlägen centralt på bekostnad av att ge Sickla mer utrymme på kanterna.

I andra halvlek så spelar vi jämnt med Sickla, som dock gör 4-1 fem minuter från slutet. Alla våra tjejer krigade på bra och gav det de hade idag. Det blev en väl tuff uppgift att spela med elva spelare och att inte kunna gå ut på bänken och vila.

Efter matchen var det blandade känslor i laget. En del var glada och nöjda med sin och lagets insats, andra kände sig lite ledsna över förlusten och menade att vi skulle vunnit om alla varit friska.

Vi tränare var stolta över våra spelares prestation, de stod upp väl och kämpade tappert.

Nästa helg är det fullspäckat schema med matcher varje dag. Vi inleder på fredag kl 19:00 då vi tar emot serieledande Värtans IK i F07-serien hemma på Ösmo IP. Sen följer matcher både lördag som söndag.

Målskytt för Ösmo GIF:

Shulamit Grmay ⚽️