Vår Vision

Ösmo Fotboll ska vara en av de bästa och mest välskötta breddidrottsföreningarna på Södertörn. Vi ska vara det naturliga valet av fotbollsförening för barn & ungdomar i vårt upptagningsområde, men även kunna locka äldre spelare från hela Södertörn att vilja spela i vår förening. Vi ska sträva efter att skapa positiva miljöer och möjligheter att spela fotboll i Ösmo.

Ösmo Fotboll ska bedriva en attraktiv, kvalitativ och seriös verksamhet, med ett stort antal aktiva spelare i alla åldrar. Vi ska fokusera på att utveckla spelare i olika tekniska färdigheter, ge förutsättningar för att kunna möta den fysiska kravbilden som fotboll ställer på spelare samt utveckla spelarens spelförståelse för fotboll.

Ösmo Fotboll ska vara en respekterad förening där alla är välkomna att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar och där kamratskap, föreningskänsla och laganda genomsyrar hela vår förening.

Ösmo Fotboll ska genom satsningar på att utbilda och behålla duktiga ledare inom föreningen kunna ge spelare en positiv och stimulerande miljö att utvecklas i. Föreningens spelare ska både kunna satsa på sin fotboll och samtidigt ha roligt och utvecklas i en trygg miljö med sina kamrater i sitt närområde.

Denna vision antogs vid Ösmo Fotbolls styrelsemöte den 17 Maj 2017

PDF version